اپلیانو

در این وبلاگ قصد معرفی اپلیانو را داریم و طی مطالبی که منتشر می کنیم شما را با اپلیانو بیشتر آشنا می کنیم

اپلیانو

در این وبلاگ قصد معرفی اپلیانو را داریم و طی مطالبی که منتشر می کنیم شما را با اپلیانو بیشتر آشنا می کنیم

تاثیر استفاده از اپلیانو در کاهش قند خون و دیابت

اپلیانو  و دیابت

براساس آمارهای انجمن دیابت آمریکا تقریبا ده درصد مردم در ایالات متحده دیابت دارند.

زمانی که شما دیابت دارید تمام زندگیتان را صرف نگه داشتن قند خون در حد نرمال می کنید تا سالم بمانید و در حالی که بسیاری از مردم بایستی از دارو و تزریق انسولین به طور روزمره استفاده نمایند شواهدی وجود دارد که نوشیدن اپلیانو می تواند در مدیریت دیابت موثر باشد.

برخی از تحقیقات نشان داده اند که مصرف اپلیانو به طور بالقوه روشی برای کنترل دیابت است و حتی حساسیت در برابر انسولین را نیز افزایش می دهد. اگرچه مکانیسم عمل آن کاملا روشن نیست اما عقیده بر این است که کاتچین موجود در اپلیانو-که همچنین مسئول خواص ضد سرطانی و فواید این چای برای سلامتی قلبی نیز هست- دلیل اصلی این اثر است.  

دیابت چگونه عمل می کند؟

زمانی که شما غذا و کربوهیدرات مصرف می کنید این مواد به شکر تبدیل می شوند. در مقابل پانکراس انسولین آزاد می کند که به سلول ها در جذب گلوکزی که به عنوان سوخت استفاده می شود کمک می کند. زمانی که شما دیابت دارید این فرآیند با مشکل روبه رو می شود. افرادی که دارای دیابت نوع دو هستند سلول هایی دارند که نسبت به انسولین واکنشی نشان نمی دهند که به این سلول ها، سلول های مقاوم در برابر انسولین می گویند. این موضوع و این حقیقت که پانکراس اغلب از تولید میزان کافی از انسولین باز می ماند کنترل قند خون آن ها را مشکل می کند.

دیابت نوع یک بیماری خود ایمنی است؛ سلول های پانکراس که انسولین تولید می کنند مورد حمله قرار می گیرند و به وسیله ی سیستم ایمنی کشته می شوند و دیگر انسولین تولید نمی کنند

بیشتر تحقیقات که در زمینه اثرات اپلیانو بر روی دیابت صورت گرفته است بر روی دیابت نوع دوتمرکز دارند زیرا دیابت نوع دو رایج تر است و بین 90 تا 95 درصد از مردم در ایالات متحده به این نوع از دیابت مبتلا هستند.

اپلیانو و جلوگیری از دیابت

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد که اپلیانو می تواند از خطر پیشرفت دیابت بکاهد. بنابر تحقیقی که در ژاپن صورت گرفته است مردمی که روزانه شش فنجان یا بیشتر از اپلیانو را مصرف می کنند 33 درصد نسبت به کسانی که یک بار در هفته اپلیانو مصرف می کنند احتمال ابتلای کمتری به دیابت نوع دو دارند.

مطالعه دیگر نشان داد که مردمی که به طور پیوسته به مدت ده سال اپلیانو می نوشند دارای دور کمر باریک تر بودند و میزان چربی آن ها نیز کمتر بود و این امر نشان می داد که اپلیانو می تواند در کاهش خطر چاقی مفرط نقش مهمی ایفا کند.

اپلیانو و مدیریت دیابت

اما فواید اپلیانو فقط در پیشگیری از دیابت محدود نمی شوند. برای افرادی که از قبل دیابت آن ها تشخیص داده شده است اپلیانو ممکن است به کنترل میزان قند خون کمک نماید.

بنابر تحقیقات انجام شده، استفاده از اپلیانو به کاهش میزان گلوکز ناشتا و سطح A1C کمک می کند و همچنین میزان انسولین ناشتا را کاهش می دهد که این میزان شاخصی از سلامت افرادی دیابتی است. در حالی که تمامی مطالعات این نتایج مثبت را نشان نمی دهند اپلیانو نشان داده که  به طرق دیگری نیز برای سلامتی سودمند است.

کالج پسیفیک که در زمینه طب شرقی فعالیت می کند تحقیقاتی انجام داده است که نشان می دهد فعالیت آنتی اکسیدان های پلی فنولی و پلی ساکاریدی دلیل  اصلی این فواید هستند. این آنتی اکسیدان ها دارای اثرات ضد سرطانی، کاهش دهنده ی کلسترول و تنظیم کننده ی فشار خون هستند.

استفاده حداکثری از فواید اپلیانو

اگر شما دیابت دارید و می خواهید از فواید اپلیانو بهره مند شوید از استفاده از افزودنی هایی که میزان گلوکز خون را تغییر می دهند به همراه اپلیانو خودداری کنید. استفاده از اپلیانو به تنهایی به جای رقیق کردن آن با شیر یا استفاده از شکر برای شیرین کردن آن بهترین کار است.

استفاده از چای های کیسه ای خوب است ولی اگر شما می خواهید از یک چای با طعم بهتر و تازه تر استفاده کنید می توانید از خرید آنلاین چای سنتی و فروشگاههای مخصوص استفاده نمایید این یک اپلیانو پودر شده است که به طور سنتی در مراسمات تشریفاتی چای چینی مورد استفاده قرار می گرفته است.این چای را می توان به سادگی با یک کاسه کوچک و یک همزن بامبو آماده اگرچه  از یک قاشق یا همزن سیمی نیز می توان برای آماده کردن این چای استفاده کرد. به دلیل این که چای تهیه شده از آن غلظت بیشتری نسبت به چای کیسه ای دارد شما با استفاده از این چای از فواید بیشتری بهره مند می شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.